Like-ul de pe Facebook are companie: Reactions

Presupun că dacă v-ați logat astăzi pe Facebook ați observat că bătrânul Like de pe Facebook are acum companie. Facebook a decis că un simplu Like este prea puțin pentru a exprima pleiada de sentimente virtuale pe care utilizatorii le încearcă de fiecare dată când văd o imagine cu pisici sau fotografia fostului iubit cu actuala. Nu poți să dai doar un simplu Like sau, și mai rău, să nu ai nicio reacție.  

Emoțiile care pot fi transmise pe lângă Like sunt numite de catre Facebook reacții. Ele sunt 5 la număr (exceptând Like-ul) și au scopul de a ne determina să reacționăm la orice postare pe care o vedem pe wall. 

Să facem deci cunoștință cu cei 5 prieteni ai Like-ului: Reactiile Facebook.

Sunt reactiile de pe Facebook utile și ușurează în vreun fel experiența utilizatorului? 

Da, adevărat, poate ne-am fi dorit să reacționăm la anumite postări altfel decât cu o mânuță ridicată, doar că pentru asta existau sutele de emoji pe care le puteam lăsa în comentarii. Să nu mai punem la socoteală munca băieților din Social Media care în fiecare zi se luptă cu extragerea de rapoarte pentru a crea statistici și a trasă direcții, vă dați seama cum o să arate acum raportul unei postari pe o pagină de brand? 

Pune Coca-Cola o imagine și fanii reacționează: 10k dau Like, 5k dau Love, 8k haha, 2k sunt surprinși, 1k sunt nervoși că-s fani Pepsi și 5k sunt triști pentru că-s la dietă și nu pot consuma decât Coca-Cola zero. Deci a avut postarea impact? A avut! A stârnit reacții? A stârnit. Numai că reacțiile fiind diferite o să fie cu atât mai dificil să optimizezi conversiile, să vii cu noi strategii pentru că va trebui să ții seama nu de o reacție ci de 6! 

De asemenea, din experiența consumatorilor, atunci când ai mai multe opțiuni, decizia e mai dificilă. Dacă eu am de ales între 6 rochii pentru o anumită ocazie, toate mi se par că mi se potrivesc cumva, fie aș vrea să le iau pe toate, fie până la urmă n-o să mai cumpăr niciuna pentru că analizând care ar fi cea mai potrivită, o să sfârșesc prin a-mi da seama că defapt cam…niciuna.  

Cam așa anticipez că se va întâmpla și cu reacțiile. Da, ne vom obișnui cu ele, dar dacă unei postări i s-ar potrivi 3 reacții din 6, cel mai probabil e că n-o să mai avem niciuna. Dar până la urmă, toate lucrurile noi sunt incomode la început, așa că, sunt curioasă totuși ce impact vor avea emoticoanele cu reactii în rândul utilizatorilor și cât de folosite vor fi într-un an. Eu știu că-s destul de adaptabilă la nou, îmi plac schimbările (alea virtuale, desigur), așa că, deja am început să reacționez și altfel decât prin Like. 

Ce îmi este încă neclar e cum voi folosi angry emoticon. Dacă cineva din lista mea postează o poză de pe o insulă tropicală în timp ce eu îs la birou, o să reacționez cu angry-care e cel mai aproape emoticon de sentimentul meu, sau o să fiu friendly și îi dau un love? Sau dacă îi dau un wow, o să înțeleagă că mă minunez de faptul că a ajuns pe o insulă că și cum n-ar fi trebuit să fie acolo? Dacă pun un sad că de fapt eu sunt la birou și el se distrează în Caraibe o să creadă că mă oftic? Dacă pun un haha va crede că fac mișto și că îl bănui de măsluirea fotografiei în Photoshop? Deci da, e clar, în cazul ăsta voi rămâne la ce e mai simplu și mai comod: Bătrânul Like. 

Related Post

One Thought on Like-ul de pe Facebook are companie: Reactions

Leave a Comment