Idei de content marketing pentru startup-uri TECH

 

content marketing

Tot mai mulți tineri se lasă purtați de mirajul antreprenoriatului, apoi împreună cu alți prieteni își înființează firme prin intermediul cărora își pun la dispozițiile serviciile, creează aplicații, platforme, soft-uri. E bine. E bine de tot chiar. Cei care eșuează învață și oferă lecții altora, cei care au succes impulsionează. Și pentru noi, majoritatea celor care stau și privesc, ne oferă oportunități și astfel evoluăm.

Nu e nimic rău faptul că după ce termini o facultate refuzi să îți iei un job într-o corporație și vrei să faci lucrurile pe cont propriu. Și dacă ai făcut pasul ăsta și te afli la început, pentru a atrage noi clienți în portofoliu, pe lângă metodele cunoscute de marketing online, un business aflat la început are nevoie de content marketing relevant pentru publicul țintă.  

Fie că alegi să îți publici contentul pe pagina de web a firmei, fie că o faci pe un blog dedicat, am pentru tine câteva propuneri de content marketing care te vor ajuta să conturezi o imagine de brand mai puternică, de încredere și care va atrage cu siguranță potențiali clienți. Și în plus, nu e doar un moft, căci potrivit Institului de Content Marketing (CMI) 74% dintre companiile de tech produc content mai mult în 2016 decât în anul precedent. 

How To / Cum Să

Încă populare și foarte utile, "cum să-urile" sunt cele mai practice tutoriale care nu doar că ajută utilizatorii dar sunt și generatoare de trafic. Bine, acum dacă ai un business axat pe aplicații mobile, n-o să faci "cum să folosești funcția de blur în Photoshop". Conținutul acelor Cum Să-uri e musai să fie complementar business-ului, să îi adauge valoare, să educe clienții și potențialii clienți, așadar trebuie să fie corelat cu gama de servicii pe care o oferi. 

Sesiuni de Q&A

Sigur ai o pagină de Facebook dedicată business-ului sau o adresă de mail de contact unde cei interesați vin cu tot felul de întrebări. Adună-le pe cele mai relevante, forumuleaza răspunsuri coerente, elaborate și pune-le pe site. Pe măsură ce se strâng mai multe, grupează-le în categorii. Vei ușura astfel munca persoanei de la Relații Clienți nemaifiind nevoie să răspundă întrebărilor care își au rapunsurile pe site, și în plus vei genera și trafic. Win-Win. Și pentru tine și pentru utilizatori. 

Studii de caz. Poveștile de succes ale clienților tăi 

Poveștile de succes sunt cele care impulsionează. Cu siguranță ai clienți mulțumiți de serviciile tale, roagă-i să îți împărtășească cum soluțiile oferite de tine i-au ajutat și scrie despre asta. Dacă poți obține și cifre, rapoarte pe o anumită perioadă de timp și ți se dă acordul să le faci publice, cu atât mai bine și mai veridic.

Știu, sunt mulți clienți care doresc să rămână anonimi, așa că dacă nu doresc să le fie publicate date despre nume, compania pentru care lucrează etc, poți scrie despre cum "Clientul nostru, un important jucător pe piața locală a serviciilor medicale…etc". Nu e musai să dai numele, până la urmă povestea contează și…evident să fie reală. Până la urmă dacă ai un produs/serviciu bun, utilizatorii își vor da seama și vor contribui și ei la creșterea awareness-ului.

Dicționar de termeni/Glossar

Dacă folosești acronime pentru soluțiile oferite, dacă vrei să fii inovativ, întocmește un glossar de termeni unde să îi și explici.  

White papers

Creează pdf-uri sau prezentări powerpoint unde să prezinți detaliat și cât mai atractiv vizual soluțiile pe care le oferi. Include wireframes, infografice, diagrame care să explice problema pe care o rezolvă soluțiile tale, cum o rezolvă, ce îmbunătățiri aduce, ce avantaje competitive oferă, etc. Fii creativ, cât mai creativ și încearcă să nu ai paragrafe întregi fără nicio reprezentare vizuală. Cred că știi deja că utilizatorii de internet nu mai au răbdare de TLDR-uri (to long to read).

When you don`t know how to say it…Doodle it! 

Clipurile de tip doodle sunt preferatele mele. Ușor de urmărit, interactive, prietenoase și fun to watch. Dacă nu te pricepi și nu ai pe nimeni în echipa ta care să te ajute, însă crezi că un filmuleț doodle ar fi reprezentativ pentru business-ul tău, poți apela la cei care se ocupă de crearea unui astfel de conținut. Cei de la OnScreen oferă în România serviciul de promovare Doodle. Tot ei ne spun și 10 motive pentru care e util să te promovezi prin Doodle 

Prezența în Social Media 

It goes without saying că un business apreciat e un business viu, activ, un business care comunică în permanență cu clienții și potențialii clienți. Așadar, o pagină de Facebook, un cont de Instagram, unul de Twitter unde să postezi frecvent conținut relevant business-ului tău e oricand apreciat si incurajat.

Acestea fiind spuse, content is king – use it wisely!

sursa foto: Content Marketing via Shutterstock.com

 

Related Post

4 Thoughts on Idei de content marketing pentru startup-uri TECH

  1. Salutare Ana . Imi place ce scrii ,cum gandesti .
    Se spune ca toti vindem ceva, imaginea noastra, timpul nostru, creatiile noastre, etc.
    Eu nu vreu sa-ti vand ci sa-ti daruiesc o informatie care schimba vieti .
    Am gasit un concept care revolutioneaza modul de a munci, de a trai,
    de a avea un castig suplimentar.
    Ai 7 minute pentru a vedea despre ce e vorba?
    Clic aici : https://www.youtube.com/watch?v=_YBS2ueEYwc&t=154s
    Vrei sa ma ajuti sa-l fac cunoscut la cat mai multa lume pentru a ajunge la cei care au nevoie de el?
    O poti face pe bani sau voluntar? 🙂
    Ma ajuti? Ma ajuti ? 🙂

Leave a Comment