Conferinta Facebook F8 – La ce ar trebui sa ne asteptam

În urmă cu trei zile, în afară de lansarea HTC10, a avut loc un alt eveniment important-conferința Facebook F8-în care Mark Zuckerberg a povestit care este planul Facebook pentru următorii ani, la ce să ne așteptăm și cum vor impacta aceste schimbări utilizatorii finaliși brandurile.  

Eu am plecat în fugă de la serviciu pentru a prinde transmisiunea live. Am extras cele mai importante informații pentru a le împărtăși cu voi. Nu pot să spun decât că ne așteaptă schimbări importante, lumea digitală e într-o continuă transformare și sunt tare curioasă să văd cum va fi în următorii ani și in ce măsură ne vor afecta toate aceste schimbări. 

Facebook Messenger Chat introduce Platforma Chatbot

Știți când intrați pe un site și aveți acolo un chat box unde puteți contacta operatorii pentru a întreba informații? Sau după ce navigați pe un site mai mult de 1 minut, un pop-up cu o fereastră de chat cu un mesaj automat “Dacă aveți nevoie de ajutor etc etc”. Pe scurt, despre asta este vorba în Facebook Messenger Chatbots. Noutatea este că pe lângă obișnuitele mesaje text, boții vor putea trimite mesaje complexe care vor include imagini, link-uri și butoanele de call2action. Dacă înainte trebuia să intri pe un site pentru ca botul să te detecteze, în curând vom avea în Messenger Chat opțiunea de a căuta noi boții companiilor și de a cere informații. Awesome, huh?  

Și pentru că o platformă creată nemonetizată ar fi că un corporatist care ar munci doar pentru badge-ul lui, ar fi fost ciudat ca acest nou serviciu să nu fie în niciun fel exploatată. Astfel că, Facebook va taxa companiile care vor retrimite mesajele de engagement utilizatorilor. Păi, lead-uri și conversii, dar Facebook cum câștigă? Ei, cam așa. Dacă eu intru în legătură cu bot-ul unui brand pe chat și îmi sunt trimise link-uri, call2actions, imagini, orice ar însemna o conversie nouă pentru brand-ul respectiv, brand-ul va fi taxat. Cu cât încă nu știm, dar sunt convinsă că vom afla în curând. 

Surround 360 – Virtual Realtiy camera Open Source

Nu mai e nicio supriza faptul că Facebook se implică din ce în ce mai mult în dezvoltarea tehnologiei de VR și video 360-știm asta din parteneriatul cu Samsung pentru ochelarii Oculus care au fost anul trecut a big blast. Dar Facebook nu se oprește aici căci la conferință a dezvăluit dispozitivul creat de ei, from scratch, dispozitiv cu 17 lentile 3D pentru realitate virtuală augumentata (fancy, I know!) Nu arată el tocmai precum denumirea lui, adică e oricum numai fancy nu, dar e un big step ahead. Gândiți-vă acum mai bine de 100 de ani cu ce tip de camere se făceau fotografiile. Eh, cam la un astfel de început asistăm noi. Suntem pionierii care se vor bucura de această tehnologie care în următoarea 100 de ani va revoluționa lumea VR și AI într-un fel destul de dificil de imaginat, întrucât momentan suntem limitați de ceea ce cunoaștem.  

Account KIT – pentru monetizarea aplicatiilor mobile

Account KIT de la Facebook va funcționa ca un plugin pentru aplicațiile mobile care va permite utilizatorilor să se înregistreze în aplicația respectivă cu numărul de telefon sau cu adresa de e-mail. Tot prin acest kit, cei care dețin aplicațiile mobile vor putea rula în aplicație ad-uri relevante ca și conținut și informație pentru utilizatori. Say good-bye forever to viagra și penis enlargement! Ad-urile vor fi de acum customizate! 

Articolele instant sunt acum disponibile pentru toti creatorii de continut

Până de curând acest feature era disponibil în varianta beta doar câtorva publisheri, acum toți care publică conținut pe paginile de Facebook au opțiunea de a integra articole instant, ofertind cititorilor o experiență cât mai plăcută, aceștia nemaifiind nevoiți să părăsească pagina de facebook pentru a citi conținutul articolelor. Pentru mai multe detalii despre acest feature și cum îl puteți utiliza, accesati Instant Articles.

Pimp your Facebook profile picture

La începuturi a fost în fotografia de profil o …fotografie amărâtă, ei bine, aceste zile sunt acum istorie, căci după opțiunea de a pune clip video în poza de profil, urmează să poți să imporți clipuri înregistrate și salvate în alte aplicații. Facebook e în discuție cu cei de la Cinemagraph PRO, MSQRD, Vine, Boomerang by Instagram și aplicația BeautyPlus. Personal mie nu mi se pare cea mai bună idee de a transforma ceva simplu și intuitiv într-un pom de Crăciun cu clipuri editate cu steluțe și inimioare, dar bănuiesc că există o nișta puternică și pentru așa ceva și că  mulți entuziaști vor răsări.

Audio video content furat pe Facebook

Stiți cât de ușor este acum să furi content video de la publisheri care uploadeaza pe Facebook și să îl repostezi fără ți se aplice nicio sancțiune? Vestea bună este ca ajutați de Rights Manager, producătorii de conținut video sunt în siguranță, căci ei pot seta ca video-ul încărcat să nu aibă drepturi de repostare. Astfel că Facebook va penaliza în cazul în care va există repostari ale acelui clip și va notifica publisher-ul inițial.  

Virtual Reality cu…selfie stick sau mai degraba VR stick

Mai știți perioada aia de acum 10 ani în care ne trucam pozele? Ba cu Turnul Eiffel în spate, ba cu o cămilă în desert, sau ne puneam selfie-ul pe un billboard în New York? Acum cu ajutorul Oculus VR și a unui selfie stick, ne putem face selfie-ul cu Turnul Eiffel direct în spate sau London Brdge sau Golden Gate Bridge sau în fața clădirii Facebook din Sillicon Valley și o putem uploada direct pe profilul de Facebook? Pimping much? Yes, too much! Și asta fara minimul efort de a decupa poze în cel mai amator mod în Photoshop. 

Please don`t tag me!

Dacă până acum mai puteai mitui un prieten sau amenința cu block-ul permanent dacă postează video-ul ăla cu noi de la petrecerea în care ne-am făcut una cu podeaua, acum s-a zis cu asta! Dacă un prieten uploadeaza un clip sau o poză în care suntem și noi, riscăm să fim taguiti automat de…prietenul Facebook. Not cool, man, not cool. Știu că scopul e ca Facebook să dețină o bază de date mare cu informații și iamgini despre utilizatorii lui, dar too much is too much!

Cam ele au fost principalele topicuri care s-au discutat la Conferința Facebook F8. Acum….să lăsăm viitorul digital să ni se dezvăluie.  

Related Post

Leave a Comment