Exercitiile fizice. My (almost) daily routine.

Ma laudam   Va spuneam acum ceva vreme că mi-am făcut abonament la sala de fitness. Ei bine dacă la început a fost aşa un moft, acum pur şi simplu dacă trec 2-3 zile fără să merg simt nevoia s-o fac. Nu doar că mă simt mai bine fizic, dar şi psihicul meu e parcă revigorat. Şi pentru că eu încurajez sportul şi mişcarea de orice fel, am să vă împărtăşesc rutina mea de la sală.
De regulă merg la sală de 3 ori pe săptămână. Abonamentul full pe lună costă 120 ron iar o şedinţă de o zi e 25 ron. Deci clar nu ai niciun avantaj dacă optezi să mergi ocazional. Asta dacă nu vrei să mergi doar de 2 ori pe lună şi nu faci nicio brânză.
De la mine până la sală fac aproximativ 15 minute pe jos. La început m-a cam enervat că trebuie să merg destul de mult pe jos şi eram gata să o las baltă, dar am zis că o fac pentru mine şi nu pentru altcineva; şi că lucrul ăsta e important pentru mine şi dacă manifest o asemenea procrastinare pentru propriile plăceri ce pretenţii să mai am când fac lucruri pentru alţii?

PROGRAMUL DE CARDIO.

10-15 minute pe banda de alergat. Fără pauze. Adică atunci când mă opresc din alergat, mă opresc de tot. La început abia reuşeam să alerg 4 minute legate la viteza 8, după care trebuia să scad viteza şi să merg. Acum alerg fără probleme minim 10 minute la viteza 9. Fac bandă la început pentru că vin odihnită şi alergatul şi cardio tin în general loc de ‘incalzire’.
10 minute bicicletă.
Cred că aici obosesc cel mai tare. Nu transpir la fel de mult făcând niciun alt exerciţiu ca atunci când pedalez. Şi când mă dau jos de acolo abia îmi simt picioarele.
Apoi iau o scurt
ă pauză de 5 minute, timp în care îmi trag sufletul, beau juma de bidon de apă şi trec la…aparate (nu, nu la pacanele)

LA APARATE.

Încep cu exerciţiile pentru braţe la diferitele aparate. Fac cam 3 serii de câte 10 la 3 aparate diferite. Apoi urmează aparatul unde exersez tractiunile asistate. Fac iarăşi o pauză şi continui cu exerciţiile pentru picioare. (fac cam 6 serii a câte 10) şi apoi trec la presă. Abia împing 10 kg în 3 serii, dar tot nu mă las. Mai ales că presa e singura care îmi dă febră musculară la fese. Şi ştim cu toţii ce înseamnă asta.

Moving on.
Revin la exercitiile pentru brate, de data asta folosind ganterele. (fac cu 2 de câte 3 kg fiecare)  şi încerc diverse exerciţii pe care mi le-au arătat instructorii din sală. Nu mă întrebaţi de ce insist atât de mult pe mâini, pentru că am eu păsăricile mele. Vreau ca braţele mele să arate ca cele ale Umei Thurman în filmul ‘Kill Bill”. She was amazing! And great movie, btw! Ultima parte a sesiunii de exerciţii o reprezintă abdomenele. Fac 3 serii a câte 20 de abdomene: 10 dintre ele le fac cu greutate de 5 kg şi 10 fără nicio greutate. Cred ca stim cu totii ca burtica e cel mai greu de dat jos si de tonifiat. La partea cu datul jos eu n-am probleme, insa ii v
ăd pe alţii cum se tot chinuie, şi imi dau seama că trebuie să fie tare dificil. Dar dacă mergeti la sală pentru slăbit e musai să respectaţi si un regim alimentar, altfel nu faceti nicio mare scofală. După care, dacă mai am suflu, mă duc să beau şi cealaltă jumătate de bidon de apă, mă schimb şi plec spre casă. Din fericire niciodată nu mă nimeresc singură, aşa că drumul nu-i deloc plictisitor.

*TIP: dacă vreţi să nu faceţi bătături în palmă de la aparate şi greutăţi, cumpăraţi-vă mănuşi speciale cu silicon. Eu asta am făcut şi sunt pe deplin mulţumită şi satisfăcută. După 2 luni de tras fără mănuşi, mâinile mele arătau groaznic. Acum trebuie să le bibilesc, să le cremuiesc, să le fac din nou frumoase şi catifelate.

V-am  prezentat programul meu de exerciţii fizice în speranţa că să vă inspire şi, cine ştie, poate o vă şi motiveze. Să nu uităm că mişcarea nu ajută doar la slăbit ci şi la tonifiat muşchii corpului, la întărirea sistemului imunitar şi la prevenirea mai multor boli cardiovasculare. Aşadar, eu am ales să fac mişcare, că de fumat tot nu m-am lăsat deşi mi-am propus de 1000 de ori până acum, si am zis ca măcar să nu îmi bat joc de tot de organismul meu.

Related Post

28 Thoughts on Exercitiile fizice. My (almost) daily routine.

    1. El Sandero Rojo

      De acord cu Ana. Mergem 4 la sala si sa vezi ce fain e cand Filozofu trage de mine: "Azi bagam un antrenament spartan" sau "Hai, doar atata poti? ":)

  1. Imi place ca ne-ai prezentat asta. Inca nu m-am decis sa merg la sala, insa s-ar putea s-o fac cand termin de tot cu scoala. Tip-ul e foarte bun intru-cat am o prietena care merge si trage la aparate si se plange de asta.
    Dar.. apropo de bautul unui "bidon" de apa.. Nu stiu exact la ce te-ai referit, dar eu stiu ca nu e bine sa bei foarte multa apa cand faci sport..inghitituri mici. Ne-a zis la sport cand ne alerga si eram toti lihniti dupa apa. In special pentru ca iti provoaca acele "broaste" in stomac. Dar daca tu nu ai niciun disconfort atunci probabil ca asa e organismul tau… mai burete 😉

    1. Eu imi cumpar un bidon de apa plata la jumatate de litru. Imi ajunge pe tot parcursul exercitiilor. Nu am nevoie nici de mai multa, dar nici de mai putina. Oricum eu in general consum f putine lichide, si nu-i deloc bine treaba asta.

  2. La noi in oras nu exista asa-ceva,insa sincera sa fiu singura nu cred ca as merge mai mult de doua zile.Trebuie sa fii determinata si sa iti si placa asta
    Te admir ca perseverezi in a-ti pastra sanatatea,caci pana la urna sport = sanatate

  3. Wow, felicitari. As vrea sa ma mobilizez si eu sa fac mai multa miscare. Deocamdata profit sa merg cat mai mult pe jos prin oras intre intalnirile mele cu clientii si tot e ceva :D.

    1. El Sandero Rojo

      E ceva, dar e foarte putin. Stiu ca asa fac si eu. Pot lejer sa merg 15-20 de km prin oras, dar prima data cand m-am pus pe banda sa alerg eram ca un caine pe canicula: scoteam limba de mai aveam putin si lingeam banda.

  4. Aoleo, te plangi ca faci 15 minute pe jos pana la sala? Eu fac o ora pana la sala mea… si pe jos si cu metrou si cu tramvai.

    Faci in aceeasi sedinta toate chestiile astea? Pe mine nu ma lasa antrenoarea sa lucrez ca lumea mai mult de 2 grupe de muschi si fac pe rand… ba picioare si brate, ba brate si abdomen, ba abdomen si picioare.

    Eu nu inteleg totusi cum poti sa rezisti atat de mult pe banda iar pe bicicleta spui ca obosesti rau dupa 10 minute. Pe mine m-a pus 10 minute in prima sedinta si simteam ca imi dau duhul iar apoi am fugit de banda cat am putut, ca simt ca nu am aer, am nevoie sa alerg in aer liber nu asa, ca nu pot. Dar fac 10-15-20 minute pe bicicleta normala fara probleme. Bicicleta eliptica mi se pare mai dificila putin… tu la care te refereai?

    1. Depinde la ce "greutate' setezi si pedalatul. ca daca o ai la cea mai usoara dai acolo si 30 de minute.
      eu o am pe la 5-6. Maxim e 10.
      Daca o las la 1 pedalez 30-40min fara sa gafai macar o data 😀
      Pe banda n-am probleme. Inainte sa vin la sala asta, am mai mers la una o luna unde faceam doar banda.
      Si aproape in fiecare vara mergeam de cateva ori pe sapt la jogging.
      Nu stiu ce iti zice tie antrenoarea, eu mi-am facut ritmul meu si asa ma simt eu bine lucrand. Rezultatele? Sa mai zic cat de mult se vad? 😀

  5. Bicicleta o setez pe la 5-6 si vreo 5 minute o duc pana la 7 (tot pe 10 nivele e si asta)

    Si eu as lucra numai picioare de fiecare data, dar la sala unde ma duc eu e centru exclusiv feminin, sunt mai putine aparate (strictu necesar zic eu) si e o antrenoare care chiar se tine de capul tau si mie imi zicea sa nu fac doua dati la rand aceleasi grupe musculare… chestie care ma enerva si pe mine :))
    Momentan fac aerobic/pilates de 3 ori pe saptamana, dar dupa ce termin cu bacul sper sa ma duc din nou la fitness, ca imi placea mai mult 😀

    De cat timp faci sala? Ai facut in fiecare saptamana de cate 3 ori?
    Si in ce fel se vad rezultatele?

    1. 3-4 ori. Am fost si de 5 ori. Depinde de saptamana, de cate am de facut.
      Pai pentru mine cel mai important e ca am scapat de micile aripioare din lateral si de celulita de pe fund. ah, si bratele mele arata din ce in ce mai bine…mai ferme asa. me likey 😀

  6. Eu i-am "amenintat" pe baieti ca la anu` pe vremea asta o sa-i ridic pe fiecare intr-o mana 😀
    Cat despre regim, asa cum spune un amic "tu taci, ca tu esti la regim tot timpu` :))"

    1. El Sandero Rojo

      Cu efort si dedicatie o sa impingi si mai mult. Seriously 🙂 Am incredere in tine ca peste un an o sa fii si mai bunaciune decat esti acu'.

  7. acum vreo 3 saptamani ma apucasem de tae bo. incepuse sa imi placa si speram ca nu o sa o las balta. apoi am racit si nu am mai putut sa fac si dupa, sincera sa fiu, mi-a fost prea lene.
    in schimb, incerc sa ma motivez sa merg mai des cu bicicleta in parc.
    si, cel mai important, m-am lasat de fumat de cateva zile.

Leave a Comment