De la fast-food la un stil de viata sanatos. In doar 3 luni

Anna Maria îmi citește blogul de mai bine de 4 ani, spune ea. "De când scriai povestea aia cu Diana, care s-a transformat în roman". De curând mi-a scris să îmi împărtășească experiența ei cu kilogramele în plus și cum a reușit să slăbească în câteva luni și să ajungă la greutatea ideală pentru ea. Nu e o vedetă, nu a folosit diete minune sau metode neconventioanle.

Anna Maria e studentă în anul 2 la Universitatea din București iar cea mai mare pasiune a ei este cititul. Îi plac autorii contemporani și devorează rapid cărțile cu subiecte captivante. Am stat puțin de vorba cu ea și am întocmit un mini-interviu pentru a afla cum a reușit să slăbească, ce a motivat-o, ce sacrificii a făcut și ce sfaturi are pentru cei care își doresc asta. 

Care a fost motivația ta de a slăbi? 

Intodeauna mi am dorit să slăbesc doar că niciodată nu am găsit voința suficientă, îmi place mâncarea foarte mult și în același timp nu sunt un mare fan al gătitului, așa că în aproximativ un an am reușit să ajung la aproape 59 de kg de la 50 cât obișnuiam să am. Diferența a fost foarte vizibilă, deci pot spune că remarcile prietenilor și oamenilor care mă știau au fost principala motivatie care m-a determinat să iau măsuri. 

Câte kilograme aveai înainte și câte ai acum, la 3 luni dupa ce ti-ai schimbat regimul alimentar?

Înainte să încep să mănânc sănătos și să merg la sală regulat aveam 59 de kg, acum am aproape 52.

Știu că nu ești adepta înfometării. Ce dietă ai urmat? Ai consultat un nutriționist? 

Nu am consultat niciun nutriționist pentru că de fapt nu am urmat o dietă, pur și simplu am exclus cât de mult am putut orice tip de fast food, dulciuri, băuturi acidulate și am redus carbohidrații. În principiu manananc carbohidrați sănătoși dimineața ca sa am energie pentru toată ziua, iar pentru restul meselor încerc să cresc consumul de proteine și grăsimi sănătoase.  

Ai combinat dietă alimentară cu exericitiile fizice. Cand mergi la sală, ce tip de exerciții faci? 

Da, merg la sală 6 zile pe săptămână, iar uneori dacă am o zi liberă merg de două ori, dimineața și seara. Fac cardio, (în principiu multă alergare pe bandă) pe care îl combin cu greutati.  

Cum te simți acum că ai ajuns la greutatea dorită în doar 3 luni? 

Nu am ajuns la greutatea dorită, încă mai vreau să pierd câteva kg, deoarece zonele care te deranjează cel mai mult sunt defapt zonele în care slăbești cel mai greu. Ma axez mai mult pe picioare în momentul ăsta pentru că acolo încă mai am ceva probleme, dar cu siguranță mă simt mult mai bine acum. Asta e unul din cele mai frumoase lucruri despre slăbit, nu te bucuri de schimbare după ce slăbești kilogramele dorite, te bucuri de fapt de tot procesul. 

Cum faci să nu căzi pradă tentațiilor și ce sfaturi ai pentru cei care își doresc să slăbească? 

Aici aș putea să îți scriu un întreg roman,dar dacă ar fi să aleg 3 dintre sfaturile pe care le aș da cuiva care vrea să slăbească acelea sunt:

  • 1) Totul ține de mindset și de cum îți setezi goal-urile. Ia un carnet, setează 6 luni pentru a face o schimbare în viața ta și asigură-te că lucrezi zilnic pentru asta.Până și cele mai mici victorii contează, și dacă renunți o prăjitură la birou pentru că știi că nu trebuie să o mănânci e un lucru care ar trebui să te facă să te simți bine. 
  • 2) Pentru satisfacția ta personală fă poze de genul înainte și după, măsoară te, și repetă procesul cât de des consideri, uneori nu îți dai seama cât de mult te-ai schimbat până nu faci o comparație serioasă.
  • 3) Găsește-ți motivația care să te facă să continui și după ce starea aia de fericire pe care o ai când plănuiești lucrurile astea s-a dus. Este știut faptul că lipsa zaharului creste senzația de melancolie, dar tu găsește ceva care să te motiveze suficient de mult chiar și în momentele în care ești obosit și nu ai o stare prea bună.  

Eu de exemplu am plănuit o vacanță la mare în August. De fiecare dată când nu am chef să merg la sală sau când sunt tentată să mănânc ceva ce nu trebuie mă gândesc la termenul pe care l-am setat și la cum îmi doresc să ajung până atunci, așa că nu fac nimic care să mă tragă înapoi. Iar ca să nu cad pradă tentațiilor alimentare, simplu, cad :)). În fiecare sâmbătă, îmi stabilesc o masă unde mănânc ceva ce în mod normal nu aș mânca, încerc totuși să exclud fast-food și orice băutură care nu e apă sau ceai neindulcit.

La ce aliment ți-a fost cel mai greu să renunți? 

Probabil ai mai auzit asta de multe ori de la oamenii care vor să renunțe la obiceiuri alimentare proaste. Coca Cola a fost băutura mea preferată pentru mulți ani, iar odată cu mutarea mea în București practic a înlocuit apa. Știu, sună foarte rău. Cred că asta a fost cea mai mare provocare.

Cât despre exericitiile fizice știu că acolo intervine comoditatea. De câte ori pe săptămână mergi la sală și cât timp petreci acolo? 

Așa cum am menționat anterior, la sala merg de 6 ori pe săptămână, și stau în jur de două ore, în funcție de cum am timp. 

Îmi spuneai că folosești aplicații de contorizare a caloriilor consumate care sunt acelea și spune-ne dacă te-au ajutat în progresul tău?

Folosesc MyFitnessPal, cred că e folositor, dar sincer, slăbitul nu o să aibă niciodată legătură cu aplicațiile mobile, dacă într-adevăr vrei să slăbești, o poți face și fără să numeri calorii.

Mulți spun că e ușor să slăbești dar e greu să îți menții greutatea, ai vreo regulă prin care nu duci lipsa stilului alimentar de dinainte? Cum echilibrezi pofta cu dorința de a nu te mai îngrășa. 

Stilul meu alimentar dinaine să încep să slăbesc era foarte haotic, mâncam în cantități mari, iar jumate din mesele mele erau fast-food, patiserie, sau chips-uri, ultima masă era de obicei Kfc sau Mc fix inainte să mă bag în pat. Nu prea îi duc lipsa deoarece pe lângă kg în plus eram mereu obosită, nu aveam energie si am avut chiar și probleme cu tenul. Îmi echilibrez pofta de mâncare prin masa pe care o mănânc sâmbăta, mica mea plăcere vinovată care poate conține și dulciuri și prăjeli. O dată pe săptămână mi-am spus că am voie. 

Daca aveti si alte intrebari, pe Anna Maria o gasiti pe Facebook aici.

Sper că Ana Maria a reușit să vă dea un imbold pentru a renunța la fast-food și de a începe să mâncați sănătos și să vă apucați de exerciții fizice, în special cardio. Nu trebuie să mergeți la sală dacă nu vă place, nici mie nu îmi place să merg, dar îmi place să alerg în aer liber. Găsiți activitatea fizică potrivită pentru voi, o activitate care să vă placă, să vă motiveze și să vă determine să faceți alegeri sănătoase.  

Mie tare mult îmi plac poveștile oamenilor simpli care inspiră, care motivează, acei oameni care îi ajută pe ceilalți să fie mai atenți la alegerile pe care le fac și care în cele din urmă ambiționează. Nu avem nevoie de vedete care să ne fie modele, avem nevoie de oameni ca noi care să ne arate că dacă ei au putut, putem și noi, ține doar de propria noastră voință și determinare. 

Related Post

3 Thoughts on De la fast-food la un stil de viata sanatos. In doar 3 luni

  1. Nu ce anume manca pare de vina; cat de mult manca a dus la ingrasare. Probabil pe fond emotional, de la stres. Un pahar de Cola, cateva grame chipsuri, cateva patratele de ciocolata nu ar fi dus la ingrasare in mod normal. E adevarat ca mancarea tip fast food se spune ca da dependenta, ca se pun acolo niste ingrediente care te fac sa vrei tot mai mult sa mananci de la ei.

    Dar daca ea s-a simtit mai bine si a avut rezultate tinand cont de acele reguli de acolo, super si felicitari. Daca merg si la altii, cu atat mai bine, o pot lua de exemplu.

Leave a Comment