Ce am mancat in concediu ca sa nu ma deprim la intoarcere

shutterstock_298248665

Am tot auzit persoane care sunt la dietă iar când scapă în concediu rup toate restaurantele în două și mănâncă până nu mai pot respira. Lucru care nu poate fi mai dăunător pentru organism. Cu luni înainte mănânci doar salate și consumi iaurturi și mâncăruri light ca în concediu să bombardezi stomacul cu mâncăruri dintre cele mai grele. Da, e tentant ca atunci când toată ziua lenevești pe șezlong să te gândești la ce să îți mai cumperi să mănânci, de la înghețată la gogoși, clătite etc și tot așa până la oră cinei. Adu-ți aminte însă că nu ești acolo să îți amintești ce mâncăruri ai consumat ci să te relaxezi, destresezi, să evadezi din rutina zilnică și să te simți bine alături de prietenii tăi.

Am observat și în rândul prietenilor mei că tendința e să mănânci mai mult și mai nesănătos doar pentru că e concediu, nu îți mai pasă și vrei să renunți la restricțiile culinare și îți impui să nu te reții de la absolut nimic din ce îți face cu ochiul.Și da, recunosc că și eu am fost la un pas de a da iama la cel mai mare sortiment de clătită din Vamă. Cu frișcă, mere, sosuri, nebunii. Am salivat puțin și pentru că totuși am vrut să nu plec de acolo fără să cumpăr ceva, am ales-o pe cea mai mică și pricăjită, o clătită simplă cu gem de fructe. Asta și un pahar de cola au fost singurele “păcate” culinare (nu le includem aici pe cele alcoolice, da?) pe care le-am comis în concediu. Și sincer vă spun  că nu am suferit foarte mult.

Ce am mâncat ca să nu plâng după concediu când mă urc pe cântar

Micul dejun

E clar că în concediul micul dejun e după ora 12 (asta dacă nu adormi la 11 noaptea și te trezești la 8 dimineața sau poate mai devreme) așa că am avut două opțiuni: ori așteptam până în jurul orei 15:00 când toată lumea se gândea la prânz, ori mâncam ceva dar asta însemna că masa de prânz era compromisă și ajungeam să mănânc doar cina. Am ales a doua variantă căci din păcate la maxim o oră după ce mă trezesc mi se face foame.

Opțiunile la micul dejun nu erau foarte multe dacă mergeai la restaurant: omlete, ochiuri, salată de vinete și…cam atât. Așa că am decis să continui cu ritualul micului meu dejun de acasă, adică cu fructe și iaurt. Am trișat o singură dată când am ales un porumb copt (una dintre micile mele plăceri vinovate…și totuși nu foarte, semi-vinovate așa). Fructele pe care le-am consumat au fost diferite în fiecare dimineață: pere, banane, struguri și nectarine. Fiind bogate în fructoză, mi-au dat energie alături de cafeaua neîndulcită și îmi începeam diminețile cu o stare super pozitivă.

Prânzul sau mai debrabă Cina

Având în vedere că am sărit peste el de fiecare data, spun pas și trec direct la cină. Ultima masă a zilei o luăm în jur de ora 20:00. Nu cred în mitul că nu trebuie să mai mănânci după ora 18:00. Da, se aplică dacă adormi la 9-10 seara, dar în rest, pentru păsările de noapte care suferă de insomnii, merge cina și la ore mai târzii. Nu am avut feluri de mâncare foarte diversificate, am consumat salată grecească, somon cu orez, humus și cartofi wedges cu brânză. (în seri diferite). Am spus pas la desert cu excepția unei singure seri când a fost seara de cheat, atunci când am băut cola și am mâncat clătita cu gem de fructe despre care vă ziceam la începutul articolului.

Băutura

Subiect sensibil, ce să zic. Pe lângă alcool care se întâmpla exclusiv seara, bine la mine sejurul ăsta s-a întâmplat exclusiv într-o singură seară, s-a întâmplat mult și bine, beam multe fresh-uri, limonade și pe plajă Nestea sau Lipton de lămâie. – din ce găsești la butic ele sunt singurele răcoritoare care au o concentrație mică de zahăr la 100 de ml. Dar despre asta într-un articol separat.

De curiozitate, voi ce preferați să mâncați atunci când mergeți în concediu? Știu că sunt printre puținele excepții care nu încearcă feluri de mâncare noi și preferă să mănânce la fel ca acasă, și mi-ar plăcea să știu ce feluri de mâncare nu foarte bogate în calorii ați încercat în vacanțe.

Sursa foto: mic dejun via Shutterstock.com

Related Post

6 Thoughts on Ce am mancat in concediu ca sa nu ma deprim la intoarcere

1. Nu știu daca ce iti spun ajuta pe cineva…am plecat in viteza de acasă in concediu pentru ca deși am zis ca ieșim pe usa la ora 3 noaptea (nu nu merge aerul conditionat la masina si ca sa nu ne prindă caldura) am ieșit deabia la 5 dupa ce aproape o ora am căutat o trusa de torxuri in ideea ca poate e nevoie pe drum – astfel am uitat masina de cafea Tassimo acasă – astfel micul dejun începea in fiecare zi in Eforie nord in drum spre plaja cu achiziția unei Lavaza acceptabile de către soție si eu uneori frappe de la gogosica infuriata – varianta de lux adica cu inghetata poreclit frappe tip limuzina (bomba pe parte de calorii ca trebuia sa vedeți cum punea tipul de acolo aproape tot borcanul de zahar înăuntru) – si 4 gogoși. La 12 luam masa in general la autoservire cate o ciorba si felul 2 uneori ca de la caldura nu prea puteai mânca – orez cu ficaței, mămăliga cu fasole depinde ce ne făcea cu ochiul – seara o clatita din alea de care povesteau si tu, un porumb etc. si in vreo 2 seri ciorba de legume pentru hidratare plus ca ne plac ciorbele – clatita cea mai buna a fost cu ciocolata albă si biscuiți a mea si a sotiei cu fructe in loc de biscuiti. Stand la o jumătate de ora si mai bine de plaja si fara biciclete anul asta fara exagerare eu unul cand am ajuns acasă dupa șapte zile eram mai slab cu 5 kg pe cântar – poate o fi avut legătura pe lângă mers si faptul ca am mâncat fix la 12 si fix la 6 seara ca elvețienii si probabil ca sa reglat organismul. Asa ca uite ca si mâncând o grămada de calorii in concediu se poate.

2. Hm, nu stiu daca pot sa-ti dau exemple prea sanatoase dar totusi, daca ma raportez la mine si la faptul ca sunt hipoglicemica si inca slabanoaga… micul dejun e foarte important. Chiar nu pot sa mananc (si nici nu vreau) o canita de iaurt in fiecare zi desi imi sunt pline dulapioarele de cateva feluri de muesli. Si cand aleg numai muesli cu iaurt, le pregatesc eu: secara sau fulgi de ovaz, fructe taiate cubulete mici, iaurt, o lingurita de miere.
    In Franta imi place sa mananc croissantele acelea cu unt si ceai, in plus probabil sunt printre putinii care aleg mereu si cafea chiar daca au baut ceai. De mezeluri ma feresc intotdeauna, chiar si de carnaciori fierti, in rest mananc orice.