Alergatul in sens invers

Am citit recent un articol publicat de prof.dr. Barry Bates, profesor la Universitatea din Oregon în care spunea că alergatul cu spatele este mai benefic pentru toți alergătorii. Studiul se baza pe un test făcut pe alergătorii care aleg să alerge și invers și faptul că aceștia au mai puține probleme cu genunchii. De asemenea, alergările de recuperare, așa numitele "recovery runnings" sunt mai eficiente dacă sunt făcute cu spatele. 

Explicația este simplă și, după părerea mea logică, Barry Bates susține că atunci când suferim un accident oricât de mic, cauzat de o anumită activitate fizică, creierul reține acea activitate și răspunde mai greu la ea, în sensul că va transmite în continuare semnale de durere și disconfort. Astfel că, dacă facem alergările de recuperare…alergând invers, creierul va răspunde mai bine și ne vom recupera mai rapid. 

Cum este recomandat să începi să alergi în sens invers 

Evident, nu ne putem aștepta la aceeași performanță ca alergatul normal. Alergatul în sens invers este de 2 ori mai dificil, așa că pentru a evita accidentările și pentru a ne acomoda cu acest tip de mișcare. Prof. Dr. Janet Dufek recomandă pentru început alergatul în sens invers la bandă. Alergat e mult spus, spune ea, mai întâi mersul cu spatele la o viteză mai mică, după care gradual, după ce ne acomodăm cu acest tip de exercițiu, este recomandat să se mărească și distanța și viteza.

Beneficiile alergării în sens invers 

O postură a corpului anatomic corectă 

Dacă la alergatul normal poți să îți păstrezi obiceiul nesănătos de a sta mai aplecat, mai cocoșat, când trebuie să te concentrezi să nu cazi, apăi trebuie să stai drept. Plus, nu te poți apleca pe spate, sau stă cocoșat pe față (da, tocmai mi-am imaginat cu ar arată cineva care ar face asta, funny and impossible :D) deci nu prea ai cum să alergi cu spatele, altfel decât drept.  

Ajută la recuperarea fizică 

Așa cum am menționat la începutul postării, alergatul în sens invers accelerează procesul de vindecare al unor răni cauzate de alergatul tradițional.  

Burn, baby, burn!

Studiile arată că alergatul în sens invers arde cu până la 20% mai multe calorii decât alergatul normal. Așadar, dacă scopul este arderea caloriilor, adică slăbitul, alergatul în sens invers te ajută să scapi mai repede de ele. 

Grow that muscle!

Dacă prin alergatul tradițional lucrezi continuu aceleași grupe de mușchi, alergatul în sens invers te ajută să dezvolți și alte grupe de mușchi pe care în mod normal le-ai solicita doar prin exercițiile la sală.

No more boredom. Have some fun.

Cei care aleargă zeci de kilometri zilnic admit faptul că la un moment dat alergatul poate deveni plictisitor. Dacă alternezi alergatul tradițional cu cel în sens invers, se mai animă lucrurile. Iar dacă nu te deranjează privirile oamenilor care sugerează un mare Dude WTF, ești absolut ok să o faci și pe asta.  

Potentialele probleme cauzate de alergatul in sens invers

În afară de faptul că evident nu vezi pe unde alergi și ai tendința continuă, cel puțin la început, să îți întorci pemanent gâtul, nu este nicciun alt downsize în alergatul cu spatele. Desigur, poți avea ceva dureri de gât și umeri la început, până te acomodezi, dar cu exercițiu și determinare se duc și alea. Recomandarea mea e să mergeți cel puțin 2 persoane pentru un astfel de training, și să vă monitorizați reciproc, astfel, nu riscați să vă treziți în vreo groapă (nimic neobișnuit în București) sau călăre pe o haită de câini vagabonti pe care nu i-ați văzut. (again, nimic ieșit din comun) 

 Acestea fiind spuse, să aveți spor(t) în sens invers. 

sursa foto: ladiesnotes.com

 

Related Post

Leave a Comment